camat datg

Saturday 14 January 2012

AKU TERSEPIT !!!!


1 .  hati terasa berat tatkala memikirkan madrasah baru yang bakal aku melangkah pergi ke situ . bukan hati tidak mahu perrgi , cuma terasa berat meninggalkan keluarga . meninggalkan ayah yang sakit , emak yang penat , umi dan abah . siapa lagi yang mahu membantu emak mengemas rumah kalau bukan aku . siapa mahu melihat ayah yang terbiar sakit di rumah ? . siapa yang mahu menjenguk umi dan abah jikalau aku sudah jauh beribu tapak .

2 .  pening bila aku memikirkan dari pelbagai sudut . memikirkan keluarga . keadaan kawan2 di sekolah baru . suasana sekolah baru . aku tidak bijak tp aku di kelilingi sahabat2 yang bijak . malu tuhan sahaja yang tahu .

3 . ustaz zubir cakap , bahasa arab tingga tu , tahap kesusahannye sama macam belajo aDDmath . T____T .
ustaz suruh buat iskharah sama ada betol ke jalan yang aku pilih nie .

4 . aku tak sempat nak beristikharah sebab semua insan kesayangan aku nak aku pergi cepat2 kat madrasah baru tu . semua orang suka aku pergi . aku pun seronok sebab nak duduk kat dalam penjara tu kan ?! :'( .... balik pun sebulan sekali . memang bez dan bahagia dan seronokkan ?!! ;( .
  

5 . aku takde semangat sebab takda yang nak bagi semangat kat aku .


6 . aku nak belajar bahasa arab tinggi ,, tapi ,, ade ke yang bagi aku semangat setelah semangat aku jatuh ?


7 . ya Allah , betol ke jalan yang aku pilih nie ??? ! T__T ...

1 comment:

  1. Semoga dirimu kuat dan tabah mengharungi segala-galanya..anakandaku. Anggaplah setiap kesusahan dan keperitan hidup semasa menuntut ilmu itu sebagai ujian dan cabaran yang perlu kauhadapi sebelum kaumerasai kemanisan kejayaannya..doa umi dan abah sentiasa mengiringimu..sayang.

    ReplyDelete