camat datg

Friday 4 March 2011

~ rindu menyapa ~





بسم الله الرحمن الرحيم

Ku mulai tulisan tanganku ini dengan kalimah bismillahirrahmanirrahim..


Ya Allah,aku runsing. Bantulah diriku ini dengan Nur-Mu. aku berasa sungguh jauh denganMu ya Allah..jaaaaaaaauuuh sangat. apakah semua ini ya Allah??  sungguh..aku rindu akan belaian kasih sayangMu ya Allah.. tidak dinafikan lagi.sukar dan susah hendakku huraikan hancur luluh perasaan ini.ya Allah...sungguh..,aku benar-benar rindu akan hubbuMu..rindu untuk mengalirkan butiran bening dari mataKu khas buat al Khaliq.Susah untukku menghuraikan perasaan yang tidak dapat ku tulis itu.Ya Allah,bantulah diriku untuk mengapai secangkir kasihMu yang sungguh bernilai itu.


Ya Allah..,apa benar aku sedang berdiri di atas tangga kebahagian,keseronokan,kasih sayang
manusia??adakah aku bermimpi dan masih belum tersedar lagi ya Allah..
ya Allah,apa benar aku sedang menikmati nikmatMu??yaa.....ini adalah nikmatMu yang kau pinjamkan..

ya Allah,walaupun hidupku dipenuhi dengan kenikmatan..,aku merayu ya Allah...jangan kau biarkan mulutku ini terkunci untuk mengucap kalimah syukur padaMu..wahai tuhanku Allah,kejutkan lah hambamu ini dari mimpi keseronokan duniawi..ingatkan lah aku akan kebesaranMu...

ya Allah...,adakah diriku sedang didampingi kasih sayang manusia???yaa...
ya Allah..,waalaupun diriku ini sedang didampingi kasih sayang manusia..,aku masih belum pasti dan yakin adakah kasih sayangMu sudah ku dapatkan.??..ya Allah,walaupun aku sedang berhadapan dengan kasih manusia,tapi aku mahu biarlah kasih sayangMu itu aku utamakan...ya Allah,sememangnya hambaMu ini mendamba kasih dan cinta mu...


ya Allah..,
kurniakanlah bagiku cintaMu yang tidak dapat ku gambarkan
dan huraikan nikmatnya yang cukup indah dan bermakna itu..sesungguhnya aku merinduiMu..



Ya Allah..bantulah diriku untuk menjadi seorang manusia yang solehah di pandanganMu..
Ya Allah ya tuhanku..diluar sana pelbagai jenis dan ragam manusia sedang berlaku ya Allah..bagaimana harus ku hadapi mereka ya Allah....aku tidak kisah dengan apa yang mungkin mereka kata dan terbitkan dari hati mereka...dan tidak akan kisah dengan apa yang mereka pangkan dan pandangan mereka,,,.
Sesungguhnya,aku hanya kisahkan pandanganMu ya Allah..dan sesungguhnya aku tahu hanya Dzat-Mu yang dapat menilai amalan seseorang manusia itu...ya Allah..,aku mahu perbuatanku,..caraku..,gayaku..,hidupku diredhai olehMu dan pada pandanganMu  adalah mulia ..dan mendatang senyuman di bibir mulia kekasihMu rasulullah s.a.w..
           

     ...sesungguhnya itu yang aku cari dan harus cari dan terus mencari...




~ RiNdu ~
Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu




Rindu pada kedamaian

Rindu pada ketenangan

Rindukan kesejahteraan

Dan juga kebahagiaan




Orang-orang yang bertaqwa

Rindu akan kebenaran

Kejujuran dan keikhlasan

Keredhaan Tuhannya




Orang mukmin merindukan

Anak-anak yang soleh

Isteri-isteri solehah

Keluarga bahagia




Para pencinta kebenaran

Rindukan suasana

Masyarakat yang terjalin

Aman dan sejahtera




Merindukan tertegaknya

Kalimah Allah di muka bumi

Dan dalam merindukannya

Keampunan Tuhannya




Dan seluruh umat itu

Merindukan cahaya

Yang menyinari kehidupan

Rindu pada Tuhan


No comments:

Post a Comment